Projekt „Learning Autobiographies”
w akcji Partnerstwo Grundtviga
Głównym celem realizowanego projektu było opracowanie materiałów do nauki języków z wykorzystaniem metody biografii językowych oraz wykorzystanie tego produktu i jego wpływ na uczestników projektu. W trakcie trwania projektu okazało się, że nie powstaną wspólne produkty na poziomie partnerstwa, lecz każdy partner opracuje produkty na poziomie lokalnym, które będą wynikiem wymiany doświadczeń na poziomie międzynarodowym w zakresie wykorzystania metody autobiografii językowych. Przyczyną zmian były ujawnione różnorodności kulturowe związane z nauczaniem języków w krajach partnerów i konieczne było dostosowanie produktów końcowych do uwarunkowań lokalnych. W warunkach polskich najskuteczniejszą metoda okazała się nauka języka polskiego poprzez naukę praktyczną, w realiach codziennych zachowań i rozmów beneficjentów programu (obcokrajowcy) z Polakami, ze wsparciem nauczyciela wspomagającego tłumaczenie na żywo.